Gothenburg (2 april 2019) – Prologis, leider in logistiek vastgoed, verwerft in Zweden 295.000 vierkante meter hoogwaardige distributiecentra, verdeeld over vier logistieke hotspots.

De acquisitie betekent een significante versterking van de Zweedse activiteiten van de onderneming.

De nieuwe complexen sluiten naadloos aan bij de bestaande portefeuille van Prologis en bestaan uit 11 moderne en veelzijdige distributiecentra, ontwikkeld met het oog op de kritische eisen van toekomstgerichte klanten. Met de overeenkomst verrijkt Prologis haar klantenbestand met een verder gediversifeerde mix van nieuwe en bestaande huurders.

De portefeuille werd gekocht door het Prologis European Logistics Fund (PELF).

In lijn met strategie

De nieuwe panden liggen dicht bij de bestaande bezittingen van Prologis; meer dan 70 procent van de aankopen bevindt zich in de regio Stockholm-Gothenburg.

Met de acquisitie krijgt Prologis twee nieuwe parken en vergroot het twee van haar bestaande logistieke parken tot ruim 120.000 vierkante meter elk: Hisingen bij Gothenburg en Arlanda Stad, vlakbij Arlanda Airport en op 30 minuten van het centrum van Stockholm.

“We beschikken op deze zeer aantrekkelijke markt nu over een brede portefeuille kwaliteitscomplexen, met bijbehorende hoogwaardige klanten. Daarmee geven we verdere invulling aan onze bedrijfsstrategie, gericht op het creëren van langjarige waarde,” zegt Bram Verhoeven, Senior Vice President en Regional Head van Prologis Northern Europe.

Verkoper is Logistikfastigheter Sverige AB, in 2016 opgericht door pensioenfondsbeheerder Alecta en Bockasjö AB, ontwikkelaar van logistiek vastgoed.

Prologis is in deze transactie geadviseerd door JLL en DLA Piper.

MEDIA CONTACT

Noord-Europa
België, Nederland, Duitsland, Zweden
Danielle van der Lem, Marketing & Communications Manager NER
Amsterdam, Nederland

OmnicomPublicRelationsGroup
Eline Badoux

Ouder persbericht
Prologis en Staci België tekenen een lange termijn huurovereenkomst voor Boom DC1

LATEN WE BEGINNEN

Elke connectie begint met een gesprek. Ons team staat klaar om te helpen.