AMSTERDAM (17 mei 2016) – Prologis, Inc., de leider in logistiek vastgoed wereldwijd, kondigt vandaag aan dat het tot en met april 2016 in totaal 169.000 vierkante meter aan verhuurcontracten heeft gerealiseerd. Het gaat om zowel contracten met bestaande, als met nieuwe klanten op verschillende hotspots in de Benelux.

De verhuurovereenkomsten zijn in Nederland getekend met bestaande en nieuwe klanten in Tilburg, Schiphol, Rotterdam, Waalwijk, Roosendaal en Moerdijk. De nieuwe contracten hebben een omvang van 46.920 vierkante meter en de verlengde contracten van 91.886 vierkante meter. In België sloot Prologis in Boom en Bornem voor in totaal 30.000 vierkante meter aan verhuurovereenkomsten. Ter vergelijking, over heel 2015 tekende Prologis in de Benelux voor 454.453 vierkante meter aan verhuurovereenkomsten.

“We kijken terug op een actief eerste kwartaal in de Benelux met een sterke vraag en een aanbod dat schaars blijft”, zegt Bram Verhoeven, country manager Prologis Benelux. “Het gevolg hiervan is dat de bezettingsgraad in de Benelux is gestegen. We bieden onze klanten flexibiliteit in groei aan en kijken voortdurend rond om onze klanten a-klasse distributiefaciliteiten te bieden op de strategische locaties. In Eindhoven bijvoorbeeld hebben we net een nieuw distributiecentrum voor XPO opgeleverd, maar hebben hier nog eens 100.000 vierkante meter extra ruimte beschikbaar om voor bestaande of nieuwe klanten uit te kunnen breiden.”

In Europa eindigde Prologis het eerste kwartaal met een bezettingsgraad van 95% wat vergelijkbaar is met het einde van vorig jaar. Het totale portfolio omvatte in het eerste kwartaal 15.4 miljoen vierkante meter. De Benelux is de markt binnen heel Europa waar de sterkste marktvraag te zien is, waaronder in het bijzonder de regio’s Rotterdam en het zuiden van Nederland.

In de Benelux is Prologis eigenaar van ruim 1,9 miljoen vierkante meter aan logistiek vastgoed per 31 maart 2016.

MEDIA CONTACT

Noord-Europa
België, Nederland, Duitsland, Zweden
Danielle van der Lem, Marketing & Communications Manager NER
Amsterdam, Nederland

OmnicomPublicRelationsGroup
Eline Badoux

LATEN WE BEGINNEN

Elke connectie begint met een gesprek. Ons team staat klaar om te helpen.