Prologis Provides Business Update
 

Op 6 april organiseerde Prologis een business update webcast en conference call met investeerders waarin leden van het senior managementteam de visie van het bedrijf op de logistieke markt bespraken. Ook deelden zij bedrijfsbrede acties om de samenlevingen en klanten te helpen die getroffen zijn door de COVID-19 pandemie.

"In deze snel veranderende omgeving wilden we onze stakeholders inzichten bieden die voortkomen uit onze realtime wereldwijde cijfers, en onze visie op de huidige stand van zaken in de logistieke vastgoedsector bespreken", aldus Hamid Moghadam, voorzitter en CEO. "Het is duidelijk dat dit uitdagende tijden zijn. Maar ons bedrijf, onze portefeuille, onze balans en ons team zijn voorbereid om deze storm te doorstaan".

Prologis zorgt voor medewerkers en klanten

Gene Reilly, Chief Investment Officer, beschreef een omgeving waarbij ,,werknemers van Prologis vanuit huis werken, maar de property en customer teams vastgoedinspecties blijven doen volgens protocol. Zo kunnen we klanten blijven bedienen en ieders veiligheid garanderen.”

Hij legde daarnaast uit dat er bedrijfscontinuïteits- en communicatieplannen in de hele organisatie gereed zijn, waardoor alle bedrijfsfuncties kunnen blijven functioneren. "We hebben in de loop der jaren veel geïnvesteerd in technologie en ondersteuning, waardoor onze teams gewend zijn geraakt aan het runnen van het bedrijf en het communiceren met collega's op afstand", aldus Gene.

Ondersteuning van de samenleving

Gene besprak ook Prologis’ inspanningen om de samenleving te ondersteunen. "We proberen een actieve rol te spelen in het verbeteren van de samenlevingen waarin we actief zijn," zei hij. "In deze bewogen tijden intensiveren we deze inspanningen om wereldwijd hulp te bieden in de vorm van directe subsidies, leveringen en de donatie van beschikbare ruimte via ons Space for Good programma."

Tot nu toe heeft Prologis meer dan 48.000 vierkante meter gedoneerd in vijf markten, met nog eens acht donaties in afwachting in vijf aanvullende markten. Ook schenkt de Prologis Foundation $5 miljoen aan COVID-19 hulporganisaties wereldwijd. Met een focus op initiatieven die helpen mensen in nood te voeden en de gezondheidszorg in getroffen gebieden te ondersteunen.

"Tot slot, zijn we een ondertekenaar van de Stop the Spread campagne. In deze campagne zijn organisaties verenigd die beloven financiële bijdragen en creatieve oplossingen te bieden om de COVID-19 steun te vergoten en herstel te ondersteunen,” aldus Gene.

E-commerce stuwt de verhuuractiviteiten

Operationeel gezien zei Gene dat het tekenen van huurovereenkomsten jaarlijks in maart op zo’n16% ligt, waarbij meestal twee derde van deze activiteiten in de tweede helft van de maand plaatsvindt. "E-commerce stuwde de huuractiviteit met bijna 40%," zei hij. "Niet verrassend, was er weinig tot geen activiteit van klanten in hospitality, fysieke retail en eventmanagement.

Onze klanten zijn veerkrachtig

Tijdens de vragenronde, ging Chris Caton, SVP, Global Strategy and Analytics, in op zijn analyse van de huidige marktcondities. “We zien dat de meerderheid van de industrieën waar onze klanten in opereren veerkrachtig zijn of juist groeien tijdens de uitbraak van het coronavirus,". "De gevolgen van de recessie zullen leiden tot een lagere vraag naar onze industrie, maar deze zal van tijdelijke aard zijn en wellicht zes maanden duren."

Chris verwacht een stapsgewijze verandering in de trendgroei als gevolg van de huidige economische activiteit. "We verwachten dat klanten hun toeleveringsketens zullen afstemmen op veerkracht boven efficiëntie, met als resultaat vijf tot tien procent meer voorraden. Wat zich zal vertalen in een reële vraag naar logistiek vastgoed".

Mensen, klanten, investeerders en gemeenschappen prioriteit

Tot slot zei Gene dat Prologis deze periode ingaat met zeer gezonde cijfers. "Ook gaan we deze periode in met een kwalitatief hoogwaardige portefeuille en de meest gezonde balans die we ooit hebben gehad". "Prologis is bereid opportunistische investeringen te doen onder de huidige omstandigheden, maar we geven de eerste prioriteit aan onze mensen, klanten, investeerders en gemeenschappen."

Gene en de andere leden van het senior managementteam zijn van mening dat de inzichten die Prologis kan putten uit haar data - gezien de grote omvang van de wereldwijde activiteiten - op dit moment het meest waardevolle aspect van de franchise zijn.

Ouder artikel
Derde uitgave: Logistiek vastgoed te midden van de COVID-19 uitbraak

LATEN WE BEGINNEN

Elke connectie begint met een gesprek. Ons team staat klaar om te helpen.