Het bekijken van een magazijn met het verhuurteam, een ontmoeting met het projectmanagementteam voor het plannen van een logistieke faciliteit op maat of het uitvoeren van een bouwinspectie met property managers: tot voor kort waren dit dagelijkse activiteiten voor de Prologis-teams in Noord-Europa. Het directe contact met onze klanten en dienstverleners is waar ons werk om draait. Het begrijpen van de behoeften van de klant door middel van persoonlijke communicatie en het vinden van de beste oplossing met onze facilitaire managers ter plaatse. 

Gedurende de aanhoudende COVID-19-pandemie vinden wij het belangrijk om minstens even nauw contact met onze klanten en dienstverleners te onderhouden als voor de crisis - maar dan wel op een andere, innovatieve manier.

Als het gaat om ons werk hier bij Prologis, betekent social distancing werken vanuit huis en het online en telefonisch communiceren met klanten, dienstverleners en medewerkers. "We moeten nu nadenken over virtuele alternatieven voor veel processen die we vroeger als vanzelfsprekend beschouwden", zegt Bram Verhoeven, Senior Vice President, Regional Head Northern Europe. "Ondanks de uitzonderlijke situatie werken we er hard aan om onze klanten de best mogelijke service te blijven bieden. Onze collega's in Noord-Europa vinden elke dag nieuwe manieren om dit met creativiteit, toewijding en op een goed gecoördineerde manier te doen".

Virtuele bezichtigingen via 360-graden video's

Iedereen die wel eens een logistiek pand heeft bezocht, weet hoe indrukwekkend een bezichtiging kan zijn. Maar dit is niet meer mogelijk door social distancing. Het gebruik maken van de nieuwste 360-gradentechnologie voor video is een goed alternatief dat dicht bij een echt bezoek komt, voor zowel onze klanten als makelaars. Waarom maakt u geen virtuele rondleiding door het Prologis Park Born DC1 of Prologis Park Eindhoven DC3, en kijkt u zelf eens?

Met behulp van building information modeling (BIM) kunnen we ook rondleidingen geven over eigendommen die nog niet klaar of zelfs nog in aanbouw zijn. BIM maakt het mogelijk om een levensecht 3D-model van een gepland pand te maken, zodat onze klanten het gebouw tot in het kleinste detail kunnen verkennen, net als in een videogame.  

Het is ook mogelijk om veranderingen van het pand te bespreken zonder elkaar te ontmoeten. "We kunnen wijzigingen in een 3D-model implementeren via engineering op afstand, met behulp van ons Trimble Connect programma waarmee we de wijzigingen visueel kunnen laten zien aan onze klanten", zegt Sander Griffioen, Projectmanager Benelux.

Overdracht via virtuele tour 

Zodra een faciliteit is voltooid, kunnen we het gebouw overdragen zonder dat er sprake is van persoonlijk contact. Met behulp van een 360 graden camera begeleidt een van onze medewerkers de klant door het pand. Zo kunnen zelfs de kleinste details vanuit elke hoek bekeken worden - en dat van achter het bureau. 

Inspecties op afstand

Onze property managers zijn voor veel klanten het gezicht van Prologis. In samenwerking met onze facilitaire dienstverleners zorgen zij ervoor dat de objecten in onze portefeuille altijd aan de hoogste eisen voldoen. Maar het handhaven van de verplichte afstand is een uitdaging tijdens inspecties. Daarom gebruiken onze property managers technische hulpmiddelen om fysieke interacties tot een minimum te beperken. Zo worden de daken van onze logistieke faciliteiten geïnspecteerd met drones. Property managers inspecteren ze op veilige afstand en kunnen schade of onregelmatigheden op video's met hoge resolutie opsporen, om vervolgens reparaties uit te laten voeren.

Hoewel onze teams in Noord-Europa op verschillende locaties in de Benelux, Zweden en Duitsland werken, blijft de samenwerking tijdens de COVID-19 pandemie zeer nauw. "We zijn erg trots op onze medewerkers, die elke dag weer hun veerkracht en vindingrijkheid tonen", zegt Bram Verhoeven. "En we zijn dankbaar voor het blijvende vertrouwen, het geduld en de bereidheid van onze klanten en dienstverleners om nieuwe en innovatieve benaderingen te omarmen. Door de enorme inspanningen van beide kanten kunnen we tijdens deze buitengewone situatie nauw contact met elkaar houden".

De COVID-19-pandemie stelt grote uitdagingen op vele gebieden. Het is aan ons allemaal om het fysieke contact te minimaliseren om de verspreiding van het virus te vertragen en zo mensen te beschermen tegen besmetting.

Nieuwer artikel
Vierde uitgave: Veerkracht bij klanten ten tijde van economische volatiliteit

LATEN WE BEGINNEN

Elke connectie begint met een gesprek. Ons team staat klaar om te helpen.